Manuálterápia

A manuálterápia diagnosztika és egyben terápia is.

A fizioterápia/gyógytorna speciális szakterülete, melyet speciálisan képzett gyógytornászok végezhetnek.

A támasztó- és mozgatószerv-rendszer (gerinc, végtagok, izomzat) visszafordítható problémáira irányuló, kézzel végzett vizsgáló és kezelő fogások összessége.
Feladata a funkció zavarok feltérképezése és kezelése, pontos anatómiai ismeretek alapján és biomechanikai szabályok figyelembevételével.

A manuálterápia a panaszok kiváltó okát keresi, és a funkciókárosodásért felelős szöveti struktúrát (ízület, izom, kötőszöveti képlet, idegi képlet) kezeli.

Fájdalom, valamint kóros elváltozás kialakulhat életmódunkból adódódó tartós egyoldalú terhelés (statikai hiba), vagy trauma következtében (hirtelen végzett rossz mozdulat) vagy akár sérülés, műtét, törés következtében kialakuló kompenzációk miatt.

A manuálterápiás fogásokkal blokkokat, azaz a mozgáskorlátozottságot okozó elváltozásokat kezeljük, ezzel javítjuk a kórosan túlmozgó (hypermobil) szegmentek mozgástartományát, és csökkentjük az így kialakult fájdalmat.

A fájdalmas, esetleg kompenzációból adódóan feszülő izmokat szükség szerint lazítjuk – masszázzsal, lágyrész manuálterápiával (fascia, trigger pont technikák), majd az elért eredményt speciális izomerősítéssel stabilizáljuk.
A blokkok oldásával a mozgás szabadabbá, és kevésbé fájdalmassá válik. Ennek köszönhetően javul a pszichés és fizikai közérzet.

Cél az eredeti szöveti állapot helyreállítása, a szervezet öngyógyító folyamatainak beindítása.

A terápia után a páciens egyénre szabott gyakorlatsort kap.(pl.: izomerősítés, nyújtás, vagy automobilizáció). A gyakorlatsor a terápia elengedhetetlen része, azt a célt szolgálja, hogy a kezelt struktúrák jó helyzetben stabilizálódjanak, az izomegyensúly helyre álljon, ezáltal a következő kezelések (kontroll) alkalmával könnyebben, és gyorsabban reagáljanak.

Kérjük, az első alkalommal hozza magával korábbi mozgásszerv-rendszerével kapcsolatos leleteit, képalkotó felvételeit!