Csoportos tréning

Csoportos órák:


Gerinctorna:


Általános átmozgató, kimozgató, mélyizom erősítő torna, funkcionális training.

Az óra alapvetően mobilizációs, valamint dinamikusan és statikusan erősítő, valamint nyújtó gyakorlatokból épül fel. Egy-egy izomcsoportot – koncentrálva a mély izmokra - funkcionálisan, több oldalról, több gyakorlaton/gyakorlatsoron át mozgatunk.

Az óra első felében rugalmas alátámasztási felületet (fitt ball) használva biztosítjuk a gerinc mobilizációját. Beállítjuk a gerinc megfelelő görbületeit, így helyzetbe hozzuk a porckorongokat, hogy ezzel is javítsuk keringésüket. A labda segítéségével helyes ülő pozícióban, majd később döntött törzzsel kezdjük erősíteni a stabilizáló mélyizmokat és a lapocka körüli izmokat. A végtagokkal végzett különböző mozdulatok, melyek történhetnek eszközzel (súlyzó, gumiszalag, over ball) és a nélkül is, segítik megéreztetni a stabilizáló izmok szükségességét, és szerepét.

Az óra második felében, a talajon vagy egyéb, más instabil eszközzel végezzük a medence körüli stabilizálásért felelős, has, és hátizom erősítést.

Célja elsősorban, a megelőzés valamint a már kialakult, enyhébb elváltozások korrekciója, a gerinc és a medence körüli izmok erősítése. A helyes testtartás megérzetetése, az ezekhez tartozó idegrendszeri kontroll kiépítése és megéreztetése, a helyes tartáshoz szükséges izmok erősítése, és mindezek beépítése a testtudatba.
Hatására megelőzhetőek, illetve javíthatók a civilizációs, ülő életmódból, valamint féloldalas /egyoldalú terhelésből adódó elváltozások, bántalmak!

Akut ízületi/gerinc problémát, valamint a várandósságot – saját érdekében - kérem, jelezze az óra elején!

Időtartama: 60 perc
Nehézségi szint: a csoport összetételétől függően (fokozatos terhelés, fokozott intenzitás) 6-8
Óra típusa: dinamikus, fitt-labdás, funkcionális, core training, gyógytorna
Eszközhasználat: érdekes, változatos eszközök (fitt-ball, over ball, súlyzó, gumikötél, henger, flexi-bar, dynair...)
Koreográfia: nincs
Korrekció: folyamatosan, szóban és érintéssel
Akut problémát/várandósságot kérem az óra elején jelezni!


Stretching:

azaz nyújtás, mely elnevezés több nyújtási technikát is magába foglal.
Ugyanakkor nem pusztán passzív nyújtás, hanem egyben stabilizációs, erősítő training is egyben. Az órán végzett gyakorlatok magába foglalják ugyanazon izom- illetve izomcsoport bemelegítését, izometriás erősítését majd nyújtását. A rövidülésre hajlamos izmok eredését és tapadását a véghelyzetben megtartva, speciális légzési technika segítségével eltávolítjuk egymástól.

Az óra típus mindenki számára ajánlott, akik hosszasan egyoldalú fizikai terhelésnek vannak kitéve (pl: ülés, állás, számítógép, autóvezetés…), illetve azoknak, akik aktívan sportolnak, és szeretnék megőrizni izmaik rugalmasságát, és a megfelelő ízületi mozgástartományát, akik szeretnék megelőzni a sérüléseket, vagy egyszerűen csak szeretnének lelazítani egy kemény edzés/ hosszú munkanap után.

Célja, az izom és ízületek rugalmasságának megtartása és fejlesztése. Hiszen ez szükséges ahhoz, hogy a megfelelő izomzat erő- és állóképessége növekedjen, a testtartás és mozgás fiziológiás valamint harmonikus legyen.

Időtartam: 60perc
Eszköz: szükség esetén stretching szalag, vagy törülköző
Nehézségi szint: 6-7